Lenovo – Premier Support Plus

Plussa på din IT-supporttjänst

Hur kan du skydda de anställdas produktivitet från missöden som ett trasigt batteri eller en fallerande hårddisk och få kontroll över budgeten och kunna fokusera på digitalisering? Hur kan du säkerställa internationell täckning i hela världen? Hur kan du använda AI-insikter för att övervaka tillståndet på maskinparken?

Du ställer förmodligen många liknande frågor. Här är en lösning som täcker in allt.


Låt Premier Support Plus axla ansvaret
Vi hanterar de tunga lyften för att lindra trycket på IT-teamen och ge dig tid till utveckling genom att ta på oss dina teams hantering av saker som går sönder och måste fixas. 

Premier Support Plus gör hela användarupplevelsen smidigare genom att ge direkt tillgång till Lenovos supporttekniker och bygga upp resiliens och kapacitet i företagets IT-funktion. Användare och team återgår snabbt till arbetet och frigör därigenom kreativitet för att driva verksamheten framåt.


Premier Support Plus i korthet
Premier Support Plus ger smidig, pålitlig och repeterbar IT-support som fungerar varje gång, vilket minskar nedtiden och maximerar slutanvändarens produktivitet.

Premier Support Plus i detalj
Funktioner för att förutse och förhindra kombineras med ytterligare skyddstjänster och ger en ypperlig supportupplevelse.

Hjälp IT-avdelningen att hålla sig steget före problemen, skydda företagets produktivitet och främja positiva medarbetarupplevelser med snabba lösningar på problem och tillgång dygnet runt till supporttekniker.

Premier Support: VIP-täckning för både IT-personal och slutanvändare som ökar produktiviteten med tillgång till verkligt kunniga felsökare. De är tillgängliga dygnet runt och har prioriterad tillgång till delar med NBD-insatser och reparationsarbete på plats.

Services Engagement Manager (SEM): Din utsedda, globala Lenovo-supportexpert och kundförespråkare. Dessa personer är de enda du behöver kontakta för problem med tjänsteleveranser, eskalering och rapportering av tillgångars prestanda för din organisation.

Proaktiv och prediktiv support: AI-insikter, som drivs av Lenovo Device Intelligence, ger proaktiva och prediktiva varningar som möjliggör förebyggande problemåtgärder för att undvika nedtid och säkerställa produktiviteten.

Accidental Damage Protection (ADP): Från en spilld kaffekopp till strömsprång: ADP sparar vanligtvis 28-75 %* jämfört med kostnaden för reparationer eller systembyten.

International Services Entitlement (ISE): Reser du globalt i affärer? Oroa dig inte. ISE utökar ADP-, KYD- och SBTY-täckningen internationellt.

Keep your Drive (KYD): Behåll dina enheter och ta bort affärsdata på dina villkor, förbättra datasäkerheten och säkerställ efterlevnad med dataintegritet och av lagringskrav.

Sealed Battery-täckning (SBTY): Lenovo-certifierade tekniker säkerställer att batterier byts effektivt vid behov, vilket minimerar nedtiden och bidrar till företagets resiliens.

Täckning för konsumentprodukter: om en konsumentenhet passar bäst för dina behov är det inga problem. Du behöver inte avstå från Premier Support Plus och får exakt samma VIP-support.

Bli innovativ och gör användarna mer effektiva med rätt support: Premier Support Plus

  1. Endst OEM-programvara, nivå 1 bästa möjliga support
  2. Beroende på marknad, delar och tillgänglighet till hårdvara
  3. Kundauktorisering och Win10 eller Win11 krävs; komponenter ersätts vid gula varningar, även utan bekräftelse av diagnostiska problem
  4. Minst 500 enheter

Mats Hedfors

Services Sales Specialist
Lenovo Sweden AB
+46761110291
mhedfors@lenovo.com