Driftsinformation för Atea eShop

Skulle du ha problem med eShop tar du i första hand kontakt med Ateas kundtjänst.

För att snabbt kunna hjälpa till behöver vi veta kundnummer, användarnamn samt få en beskrivning av problemet. Skicka gärna med en skärmdump på den vy som du upplever är fel.

Här hittar du även information om servicefönster. Tidpunkt då vi utför underhållsarbete på servrar och nätverk. Det kan t ex vara att installera de senaste uppdateringarna.


Kommande servicefönster i eShop - fredagen den 14:e juni 2024

Fredagen den 14:e juni mellan klockan 20:00 - 23:00 utför vi service av våra system. Under tiden som arbetet pågår kommer du inte att kunna logga in på eShop och My Atea.


Känner du inte igen dig?

Vi har nu en gemensam toppmeny för eShop och My Atea. Intressad av att veta mer? Här hittar du en kortfattad beskrivning över de mest framträdande layoutförändringarna.


Kommande servicefönster i eShop - onsdagen den 29:e maj 2024

Onsdagen den 29:e maj mellan klockan 20:30 - 23:30 utför vi en uppgradering av eShop. Under den tiden kan det förekomma tillfälliga störningar och enstaka användare kan tappa kontakten med eShop. Om du råkar ut för detta så gör bara refresh och logga därefter in på nytt.  


Dags för nödvändig uppdatering av Internet Explorer 11

Internet Explorer 11 (IE11) och äldre versioner av Edge fasas nu ut av Microsoft. Från och med den 17e augusti 2021 kommer säkerhetsuppdateringar inte längre att finnas tillgängliga för dessa webbläsare. Därför behöver du som kund uppdatera din webbläsare innan dess. En ouppdaterad webbläsare innebär säkerhetsrisker både för företagets IT-system och för användaren. Dessutom påverkas funktionaliteten då Ateas självbetjäningsplattformar (Atea eShop, MyAtea) inte kommer att stödja de gamla webbläsarna. Läs mer.

Microsoft fasar ut Internet Explorer (IE11) och äldre versioner av Edge