Driftsinformation för Atea eShop

Skulle du ha problem med eShop tar du i första hand kontakt med Ateas kundtjänst.

För att snabbt kunna hjälpa till behöver vi veta kundnummer, användarnamn samt få en beskrivning av problemet. Skicka gärna med en skärmdump på den vy som du upplever är fel.

Här hittar du även information om servicefönster. Tidpunkt då vi utför underhållsarbete på servrar och nätverk. Det kan t ex vara att installera de senaste uppdateringarna.


Kommande servicefönster i eShop - söndagen den 15:e december 2024

Söndagen den 15:e december mellan klockan 08:00 - 14:00 utför vi migrering från GlusterFS till Ceph-lagring. Under tiden som arbetet pågår kommer det inte att vara möjligt att logga in på eShop, My Atea, AAM eller Cloud Portal.


Känner du inte igen dig?

Vi har nu en gemensam toppmeny för eShop och My Atea. Intressad av att veta mer? Här hittar du en kortfattad beskrivning över de mest framträdande layoutförändringarna.


Dags för nödvändig uppdatering av Internet Explorer 11

Internet Explorer 11 (IE11) och äldre versioner av Edge fasas nu ut av Microsoft. Från och med den 17e augusti 2021 kommer säkerhetsuppdateringar inte längre att finnas tillgängliga för dessa webbläsare. Därför behöver du som kund uppdatera din webbläsare innan dess. En ouppdaterad webbläsare innebär säkerhetsrisker både för företagets IT-system och för användaren. Dessutom påverkas funktionaliteten då Ateas självbetjäningsplattformar (Atea eShop, MyAtea) inte kommer att stödja de gamla webbläsarna. Läs mer.

Microsoft fasar ut Internet Explorer (IE11) och äldre versioner av Edge