Registrera ditt serviceärende
Om du har ett serviceärende som behöver hanteras så klicka på bildlänken
"Serviceanmälan" nedan. Vi rekommenderar att du säkerhetskopierar all data som du har i mobilen innan du lämnar in den. Kom även ihåg att ta ut
SIM-kortet och förvara det på en säker plats.
Vill du följa ditt serviceärende?
Det kan du göra via vår serviceportal case.atea.se. Saknar du åtkomst till portalen? Kontakta då gs.solutions@atea.se
Information till dig som har iPhone eller Samsung
För att serviceverkstaden ska kunna reparera din telefon kommer du behöva stänga av funktionen ”Hitta min iPhone” eller Google/Samsung konto. Om detta inte är gjort innan den når dem kommer telefonen gå i retur till dig utan åtgärd med en hanteringskostnad. Läs nedan för mer information om hur du går tillväga.
- Stäng av Hitta min iPhone
- Stäng av Google/Samsung konto
- Avaktivera iCloud-funktion
- Här kan du kontrollera garantins täckning
Behöver du veta mer? T.ex. vilken operatör som telefonen är eller har varit bunden till så kontakta Apple Support på telefon 020-10 05 29, eller Samsung support 0771-72 67 86.
DET FINNS FLERA SÄTT ATT ÄGA DITT FÖRETAGS SMARTPHONE
Atea Smartphone - få total kontroll
Utbyte av enhet där du är
Kostnadsfri utbytespool
Inventarie- och livcykelhantering
Användarstöd och support
Miljövänlig återvinning
Smartphone med månadskostnad
Tar vara på produktens restvärde
Miljövänlig och säker återvinning
Enkelt att komma igång med