Atea blir strategisk it-partner till Botkyrka kommun
Botkyrka kommun sökte en strategisk it-partner med en effektiv leveransorganisation med god förmåga att förse kommunen med klientutrustning, aktivt bistå i den digitala utvecklingen inom kommunen och hantera service och support kring det totala klientinnehavet. Valet föll på Atea.
– Vi ser fram emot ett gott samarbete med vår nya leverantör Atea som med sin expertis kan hjälpa oss att tillgodose behovet av en modern och kostnadseffektiv digital arbetsplats med minimalt miljöavtryck. I dessa tider hamnar fokus även på en tryggad leverans och där tror vi att Atea har möjlighet att leva upp till våra förväntningar och krav, säger Maja Fröjdh, chef digital infrastruktur och drift på Botkyrka kommun.
Genom att tilldela Atea, som bygger Sverige med IT, uppdraget kan Botkyrka kommun säkerställa kvalitet och leveransförmåga och få en it-partner med kapacitet att hantera helhetsansvaret. Kommunen får även stöd att skapa flexibilitet i produktutbudet i takt med att marknaden förändras samt att Atea bistår och stöttar kommunens olika verksamheters behov. Dessutom har Atea förståelse för och erfarenhet av förändringsarbete och kommer bistå med utbildning och konsultstöd för att främja kommunens digitaliseringsresa.
– Vi är glada att ha fått förtroendet att säkerställa Botkyrka kommuns behov av utrustning och tillhörande tjänster för framtidens arbetsplats inom skola och administration. Botkyrka kommuns medarbetare gör varje dag ett viktigt jobb för kommuninvånarna, det kräver rätt hårdvara och tjänster för att ge medarbetarna bästa förutsättningar till effektivitet, produktivitet och säkerhet, säger Joakim Wellmar, regionchef för Stockholm på Atea.