Atea presenterar ny regionchef för Stockholm
Joakim Wellmar har jobbat inom Atea sedan 1998. Genom åren har han framgångsrikt haft ett brett spektrum av roller såsom konsult, specialistsäljare, kundansvarig inom privat och offentlig sektor och nu senast som försäljningschef för den offentliga marknaden. Frågor som Joakim brinner för är bland annat ett coachande ledarskap och att alltid eftersträva det bästa laget genom bland annat kompetensbaserad rekrytering och tydlig dialog.
– Jag drivs av att ge varje medarbetare förutsättningar, mandat och stöd att växa med vår vision. För mig är det viktigt att inte detaljstyra, utan att sätta en gemensam riktning och finnas där som bollplank. I rollen som regionchef ser jag fram emot att fokusera på våra kunders fortsatta transformation tillsammans med kollegor som jag har stort förtroende för. För egen del blir rollen en spännande utmaning som jag är ödmjukt förväntansfull inför, säger Joakim Wellmar.
Region Stockholm består av 300 medarbetare och har en årlig omsättning på ca 6 miljarder sek. Till kunderna hör privata företag inom exempelvis vård- och byggsektorn men också många statliga verk och myndigheter med säte i Stockholm och Uppsala. Utöver det regionala ledningsarbetet tar Joakim klivet in i Atea Sveriges nationella ledningsgrupp.
Nöjda kunder i regionen
Nyligen presenterade Region Stockholm resultatet av sin årliga kundnöjdhetsundersökning och pandemin till trots är kunderna nöjdare än någonsin. Främst på frågan huruvida en kund skulle rekommendera Atea som leverantör syns tydliga skillnader.
”Jag drivs av att ge varje medarbetare förutsättningar, mandat och stöd att växa med vår vision. För mig är det viktigt att inte detaljstyra, utan att sätta en gemensam riktning och finnas där som bollplank.”
– Jag är verkligen stolt över den förflyttning vi har gjort i regionen, och väldigt glad att det är Joakim som tar över stafettpinnen. Han är en uppskattad ledare som har förmågan att locka fram det bästa i sina medarbetare och bygga starka team. Dessutom besitter han stor kunskap om olika roller inom Atea, såväl som våra kunders utmaningar och möjligheter, vilket kommer att komma väl till pass i ledningsarbetet, förklarar Linus Wallin, tillträdande vd för Atea Sverige.