Namn: Sophie Cronberg
Befattning: Customer Success Manager
Ålder: 42
Jobbat på Atea sedan: Januari 2023
Atea med tre ord: Glädje, Delaktighet, Kompetens
Brinner för på fritiden: Min familj, träning och att resa
Du började på Atea i januari 2023, vad är ditt första intryck av företaget?
Mitt första intryck av Atea är att det finns en otrolig vilja att hjälpa andra, som ny är det otroligt viktigt att känna att det finns stöd. Tack vare stödet från mitt team och från andra runtomkring så har min onboarding varit väldigt effektiv. Upplevelsen är också att det är högt i tak och att här finns supermycket kompetens.
Vad fick dig att välja just Atea?
Jag har tidigare varit leverantör till Atea, både direkt men framförallt indirekt via samarbete med Microsoft, där vi levererade säljstöd vid partneraktiviteter till Atea. Under den här tiden slogs jag ofta av att alla kontakter jag hade på Atea var goda ambassadörer för sin arbetsplats. Det finns en stolthet i att representera Atea och stor kompetens bland personalen. Så när CSM-rollen dök upp som ett förslag för mig på Linkedin, tvekade jag inte en sekund på att söka.
Vad är roligast i din roll som Customer Success Manager?
Åh, det här kan jag ju skriva en hel novell om! Kortfattat så är det roligaste med min roll att få jobba med kunderna genom hela deras livscykelresa. Att få vara med och rita kartan allt eftersom den med tiden förändras. Och sist men absolut inte minst - att få se våra kunder lyckas nå sina mål! Det är det absolut roligaste!
Vad betyder framgång för dig?
Jag tycker att ordet framgång har många dimensioner. Som den utpräglade tävlingsmänniska jag är så betyder ATT NÅ framgång väldigt mycket. Man brukar ju säga att framgång föder framgång och jag tycker att detta är väldigt sant. Jag jobbar alltid med delmål. Små mål är enklare att nå och det ger också en större möjlighet att göra förändringar om hinder skulle uppstå på vägen mot det slutliga målet. Med det sagt så ska jag vara ärlig och säga att jag älskar mål, stora som små! Att sikta mot något och sedan nå det, eller ännu hellre överträffa målet, är en fantastisk känsla. Detta gäller oavsett om det handlar om arbetet, träningen eller livet.
Var ser du dig själv om fem år?
Själva customer success-rollen och metodiken kring detta är relativt nytt inom Atea. Jag tänker att om fem år så har vi inom hela Atea anammat metodiken där vi har tydliga, klara processer kring customer success och ser det som en självklar del i vår leverans gentemot kund. Hade jag fått önska fritt så skulle jag gärna se mig som en evangelist inom customer success som utbildar och inspirerar andra inom området. Men jag ser nog att jag är kvar här på Atea - vi är ju bara precis i början på vår resa.