Information till dig
Här kan du som har en skrivare med serviceavtal hos oss hitta vanliga frågor och svar.
Gå vidare till frågor gällande
➡️ Faktura
➡️ Felanmälan
Användbara länkar
Beställning och rådgivning
Kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig till rätt kontakt för att diskutera dina behov och hur vi bäst löser dem.
Du kan beställa extra toners mot en extra kostnad via detta formulär Tonerbeställning till din skrivare.
Om du har frågor, kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig.
Du kan beställa toners via detta formulär Tonerbeställning till din skrivare. Observera att du som har avtalat att toners ska skickas ut automatiskt vid ett tonerlarm skall inte beställa via denna sida. Paketet ska vara märkt med serienummer och placering om inget annat avtalats.
Om du har frågor, kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig.
Du kan beställa förbrukningsmaterial för många skrivare i Atea eShop. Om du inte hittar det du söker kan du kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig.
Du kan hitta produktspecifikationer för många skrivare i Atea eShop. På varje produktsida finns specifikationen samt att den går att ladda ner som pdf. Om du inte hittar produktspecifikationen i Atea eShop kan du kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig.
Du kan hitta produktspecifikationer för många skrivare i Atea eShop. På varje produktsida finns specifikationen samt att den går att ladda ner som pdf. Om du inte hittar produktspecifikationen i Atea eShop kan du kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig.
När larm sker beror på skrivarens modell och vilken typ av avtal ni har. I samband med att avtalet upprättades ska ni ha fått information om vilken larmnivå ni har på er skrivare med serviceavtal. Ta kontakt med avtalsansvarig hos er för att ta reda på vad som gäller.
Order och leverans
Kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt.
- Ordernummer för den order som du vill ändra adressen för
- Ny leveransadress
Observera att när ordern är mottagen och bekräftad av Atea så kan vi inte garantera att vi kan ändra leveransadressen.
Kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt.
- Serienummer för den skrivare som ni vill ändra leveransadressen för
- Ordernummer för den order som du vill ändra adressen för
- Ny leveransadress
Observera att när ordern är mottagen och bekräftad av Atea så kan vi inte garantera att vi kan ändra leveransadressen.
Kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt.
- Ordernummer för den order som ni önskar annullera
Observera att när ordern är mottagen och bekräftad av Atea så kan vi inte garantera att vi kan annullera din order.
Du kan se status för din leverans i My Atea. Om du inte får svar på din fråga kan du kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt.
- Ordernummer
Kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt.
- Serienummer för den skrivare som ni saknar toner för
alternativt - Ordernummer för den saknade tonern
Kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt.
- Serienummer för den skrivare som leveransen tillhör
alternativt - Order- eller fakturanummer
Kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt.
- Ordernummer
- Vad som är felaktigt
- En bild på tonern och följesedeln
Kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt.
- Ordernummer
- Vad som är felaktigt
- En bild på skrivaren och följesedeln
Felanmälan
Du kan registrera ditt reparationsärende i My Atea. Om du inte har ett konto i My Atea kan du ansöka om det här: Bli kund hos Atea eShop. Om du inte använder My Atea kan du registrera ditt repararationsärende här Felanmälan och reparation produkter.
Du kan felanmäla din skrivare i My Atea. Om du inte har ett konto i My Atea kan du ansöka om det här: Bli kund hos Atea eShop. Om du inte använder My Atea kan du registrera din felanmälan här Felanmälan och reparation produkter.
Kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt.
- Ordernummer
- Skriftlig beskrivning av transportskadan
Avtal och konto
Det är viktigt att ni tar kontakt med oss så att vi kan hjälpa er med flytten. Detta för att säkerställa att garantier och försäkringar gäller. Kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt.
- Serienummer inklusive modellnummer
- Kontaktperson inklusive mejladress och telefonnummer
- Ny gatuadress inklusive uppgifter om (som våning, rum, etc) placering av skrivaren
Ta i första hand kontakt med avtalsansvarig inom ditt företag. Är du själv avtalsansvarig kan du kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt.
- Serienummer som tillhör avtalet