Hoppa till huvudinnehåll
Har du någon fråga? Ställ den direkt i chatten här!

Information till dig

Här hittar du vanliga frågor och svar kring dina ordrar och leveranser av produkter, t.ex. vad som gäller om du vill göra en justering av din order som inte redan levererats eller hur du tar reda på var din leverans är.  

Gå vidare till frågor gällande

➡️  Order

➡️  Leverans

My Atea

Förenkla din arbetsvardag och dialog med oss i vår kundportal My Atea. Du kan bl.a. skapa felanmälan och följa aktuell status på ditt ärende.

Order

Jag vill ändra leveransadressen för min order av produkter, hur gör jag?

Kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt.

  • Ordernummer för den order som du vill ändra adressen för
  • Ny leveransadress

Observera att när ordern är mottagen och bekräftad av Atea så kan vi inte garantera att vi kan ändra leveransadressen.

Kan jag få delleverera min order av produkter?

Kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt.

  • Ordernummer för den order som du vill delleverera

Observera att när ordern är mottagen och bekräftad av Atea så kan vi inte garantera att vi kan ändra ordern till att dellevereras.

Hur annullerar jag hela eller delar av min order på produkter?

Kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt.

  • Ordernummer för den order som ni önskar annullera

Observera att när ordern är mottagen och bekräftad av Atea så kan vi inte garantera att vi kan annullera din order.

Kan jag lägga till information på min order av produkter?

Kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt.

  • Ordernummer
  • Vilken information som du önskar lägga till

 

Hur kan jag lägga till artiklar på min befintliga order av produkter?

Kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt.

  • Ordernummer
  • Artikelnummer för den artikel du vill lägga till 

Observera att när ordern redan är skickad av Atea så kan vi inte garantera att vi kan lägga till fler artiklar. Du kan se status för din order i My Atea.

Hur kan jag ändra fakturaadressen för min order av produkter?

Kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt

  • Befintlig fakturaadress 
  • Ny fakturaadress 
  • Organisationsnummer/kundnummer 
Jag vill skicka min order av produkter utomlands, går det?

Kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig.

 

Leverans

Var är min leverans av produkter?

Du kan se status för din leverans i My Atea. Om du inte får svar på din fråga kan du kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt.

  • Ordernummer
Varför fungerar inte min spårningslänk?

Det kan bero på att ett kollinummer har skapats men ordern inte har hunnit skickas ännu. Du kan se status för din leverans i My Atea. Säkerställ att ordern är i status ”Skickad” och försök igen.

Annars kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig.

 

Kan jag se vem som har tagit emot och kvitterat min leverans av produkter?

Kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt. 

  • Order- eller fakturanummer
Vad innebär mitt leveransdatum?

Datumet som visas på din orderbekräftelse eller i My Atea är det datum som ordern väntas levereras till er. Om det står som obekräftat har vi ännu inget datum att visa. Så fort det är bekräftat kommer det uppdateras med ett nytt leveransdatum.