Hoppa till huvudinnehåll

Information till dig

Här hittar du vanliga frågor och svar kring dina ordrar och leveranser av mjukvara och molntjänster, t.ex. vad som gäller om du vill göra en justering av din order som inte redan levererats eller hur du tar reda på var din leverans är.  

Gå vidare till frågor gällande

➡️  Order

➡️  Leverans

 

My Atea

Förenkla din arbetsvardag och dialog med oss i vår kundportal My Atea. Du kan bl.a. skapa felanmälan och följa aktuell status på ditt ärende.

Order

Kan jag ändra eller komplettera min lagda order?

Kontakta kundtjänst via ateasoftware@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt.

  • Ordernummer
  • Vad du önskar ändra eller komplettera

Observera att möjligheterna att ändra eller komplettera en order beror på var i processen din order befinner sig.

Var ser jag status på min beställning av mjukvara?

Du kan se status för din beställning i My Atea. Om du inte får svar på din fråga kan du kontakta kundtjänst via ateasoftware@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt.

  • Ordernummer
Hur annullerar jag hela eller delar av min order av mjukvara eller molntjänster?

Kontakta kundtjänst via ateasoftware@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt.

  • Ordernummer för den order som ni önskar annullera
  • Eventuellt ärendenummer

Observera att när ordern är mottagen och bekräftad av Atea så kan vi inte garantera att vi kan annullera din order.

 

Leverans

När och hur får jag min leverans av mjukvara?

Leverans av mjukvara sker via mejl direkt från tillverkaren inom 5-7 arbetsdagar från orderdatum enligt orderbekräftelsen.

När och hur får jag leveransen av min molntjänst?

Leverans av molntjänster sker via mejl direkt från tillverkaren eller via tillverkarportalen inom 0-10 timmar från bekräftelse på att beställningen är gjord.

 

Hur ändrar jag mejladressen för leverans av mjukvara och molntjänster?

Kontakta kundtjänst via ateasoftware@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt.

  • Organisationsnummer/kundnummer
  • Tidigare mejladress
  • Ny mejladress
  • Ordernummer
Var är min leverans av mjukvara?

Du kan se status för din leverans i My Atea. Om du inte får svar på din fråga kan du kontakta kundtjänst via ateasoftware@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt.

  • Ordernummer