Försäkringsärende på skoldator

För dig som vill göra en skadeanmälan eller har frågor kring ditt ärende.

Här hittar du vanliga frågor och svar

In English

Insurance Case for School Computer Purchased from Us

For those of you who want to file a damage report or have questions about your case 

Here you will find frequently asked questions and answers

The labels and instructions in this form are only available in Swedish language but you can answer in English. Please reach out to sales@ateafinance.se if you need any help.

Other issue

 

 

Försäkringsformulär Skoldator

Felanmälan görs via formuläret nedan, ifall datorn som anmäls är försäkrad.

Viktig information till dig som felanmäler iPad eller iPhone. Om du har uppdaterat till iOS7 eller senare kommer du behöva avaktivera funktionen "Hitta min iPad/iPhone". Avaktiveringen behöver göras för att Atea Garantiservice ska kunna byta ut din enhet. Om detta inte är gjort kommer enheten gå i retur till dig utan åtgärd med en hanteringskostnad.

Läs mer på denna PDF för mer information samt info om hur du går tillväga med avaktiveringen

Välj tillverkare

Finns det redan ett pågående ärende på datorn, dvs är den redan inlämnad för reparation?

Skadeanmälan

Ange vilka synliga skador som finns på datorn:?

Beskriv så detaljerat det går hur skadan uppkommit (vad som hände och hur)

Kontaktinformation

Returadress för datorn om annan är kontaktperson på skolan

Härmed intygas att ovan lämnade uppgifter stämmer med verkliga förhållanden samt att ersättning ur annan försäkring ej kommer att erhållas.

Vill du ha en kopia på formuläret till din e-post?