Hoppa till huvudinnehåll
Har du någon fråga? Ställ den direkt i chatten här!

Information till dig

Här hittar du vanliga frågor och svar om retur och reklamation av olika typer av produkter och skrivare med serviceavtal.

Gå vidare till frågor inom

➡️  Generella

➡️  Produkter

➡️  Skrivare med serviceavtal

Användbara länkar

🔗  Returansökan

🔗  Försäljningsvillkor eShop

My Atea

Förenkla din arbetsvardag och dialog med oss i vår kundportal My Atea. Du kan bl.a. skapa felanmälan och följa aktuell status på ditt ärende.

eShop

Hitta över 250 000 it-produkter, licenser, molnlösningar och relaterade tjänster i vår eShop. Du kan bl.a. se lagersaldon och jämföra produkter.

Generella

Jag har fått en annan produkt än den jag har beställt, hur ansöker jag om en retur?
Kan jag returnera en öppnad vara?
Tillkommer det någon kostnad vid en retur?
Jag saknar fraktsedel, kan ni skicka en ny?
Får jag en fraktsedel när jag ska göra en retur av en produkt?

 

Får jag en fraktsedel när jag ska göra retur av en produkt pga reklamation?
Kommer jag erhålla en kreditnota automatiskt vid en retur?
Jag har inte fått återbetalningen för min retur, kan ni hjälpa mig?
Var hittar jag information om mitt returärende?

Produkter

Hur ansöker jag om en retur av en produkt?
Kommer jag automatiskt att erhålla en ersättningsprodukt vid en reklamation?

 

Jag har gammal it-utrustning som jag vill göra en retur av, hur gör jag då?

 

Skrivare med serviceavtal

Hur ansöker jag om en retur av en skrivare eller toners?