Hoppa till huvudinnehåll

Information till dig

Här hittar du vanliga frågor och svar om hur du gör felanmälan på konferensutrustning om du har serviceavtal eller om du vill kontakta oss för att få hjälp om du saknar ett serviceavtal.

Gå vidare till frågor gällande

➡️  Felanmälan

Användbara länkar

🔗  Felanmälan konferensrum för dig med serviceavtal

🔗  Felanmälan konferensrum för dig som saknar serviceavtal

Felanmälan

Jag har problem med konferensutrustningen som jag har köpt från Atea och har serviceavtal. Hur ska jag göra för att få hjälp?

Fyll i detta formulär så kontaktar vi er. Felanmälan konferensutrustning (för dig med serviceavtal.) Du kan även kontakta vår servicedesk via ateaav.support@atea.se eller 0200-33 00 40 så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt. 

  • Avtalsnummer
  • Namn, adress
  • Utrustning/rum
  • Vad som är felaktigt 
Vad kostar det att teckna ett serviceavtal för att få stöd och hjälp med konferensutrustningen som jag har köpt från Atea?

Kontakta oss på ateaav.support@atea.se så kontaktar vi dig för att diskutera dina behov och hur vi bäst löser dem. Kostnaden för just ditt serviceavtal beror t.ex. på vilken utrustning ni har, omfattningen av den och önskad inställelsetid. Vänligen ange nedan uppgifter

  • Vilken typ av utrustning ni har 
  • Kvantitet av ovan utrustning 
  • Placering (en eller flera kontor) 
Jag har problem med konferensutrustningen som jag har köpt från Atea men saknar serviceavtal. Kan jag få hjälp med att lösa det ändå?

Ja, det kan du (kostnad tillkommer). Fyll i detta formulär så kontaktar vi er.

Felanmälan konferensutrustning (för dig som saknar serviceavtal) 

 

Hur snabbt kan jag få hjälp med att lösa problem med konferensutrustningen som jag har köpt från Atea om jag har ett serviceavtal?

Det finns flera faktorer som påverkar det och det beror på den nivån på det Service Level Agreement  (SLA) som ni har valt i serviceavtalet.

Kontakta oss på ateaav.support@atea.se så hjälper vi dig.

Vad kostar det att få stöd av er för att få hjälp med konferensutrustning?

Om ni tecknar ett serviceavtal så styrs kostnaden av flera faktorer, det beror t.ex. på vilken utrustning ni har, omfattningen av den och önskad inställelsetid.

Om ni inte har ett servicavtal fakturerar vi kostnaden för arbete och resa. Arbetskostnaden styrs av om det behövs en servicetekniker, videkonferensspecialist, programmerare eller specialistkonsult. Det kan även tillkomma kostnader för obekväm arbetstid på helgfria vardagkvällar, lördagar, söndagar eller helgdagar.

Jag har problem med konferensutrustningen som jag har köpt från annan leverantör än Atea. Kan jag få hjälp med att lösa det ändå?

Ja, det kan du (kostnad tillkommer). Fyll i detta formulär så kontaktar vi er.

Felanmälan konferensutrustning (för dig som saknar serviceavtal)