Hoppa till huvudinnehåll
Har du någon fråga? Ställ den direkt i chatten här!

Information till dig

Här hittar du vanliga frågor och svar om fakturor. I vår kundportal My Atea kan du få en översikt över dina fakturor, du kan få en notis för nya eller obetalda fakturor, och håll koll på alla betalningar. Du kan se status för alla fakturor och ladda ner kopior.

Gå vidare till frågor gällande

➡️  Generella

➡️  Produkter

➡️  Mjukvara och molntjänster

➡️  Skrivare med serviceavtal

Användbara länkar

🔗  Ateas allmänna och särskilda villkor

My Atea

Förenkla din arbetsvardag och dialog med oss i vår kundportal My Atea. Du kan bl.a. skapa felanmälan och följa aktuell status på ditt ärende.

Generella frågor

Jag har frågor om min faktura på konsulttjänster, hur kan jag få svar på dem?

Ta kontakt med Atea med stöd av de kontaktuppgifter som står angivna i den övre delen av din faktura (Handläggare, Telefonnummer, E-post).

Kan jag få en kopia av min faktura?

Du kan se och ladda ned dina fakturor om du loggar in i My Atea.

 

Jag har frågor om en betalningspåminnelse, räntefaktura eller inkassokrav, hur kan jag få svar på dem?

Kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig.

Vilka betalningsvillkor har jag i eShop?

Du kan läsa om våra betalningsvillkor under punkt 4 i våra Ateas allmänna och särskilda villkor.

 

Produkter

Jag har inte fått min faktura för produkter, kan ni hjälpa mig?

Du kan se dina fakturor om du loggar in i My Atea. Om du inte får svar på din fråga med hjälp av My Atea kan du kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt.

  • Ordernummer
Min faktura avseende produkter saknar information eller innehåller fel, vad ska jag göra?

Kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt.

  • Vilken information som du saknar eller om det är något annat som är fel
  • Ordernummer
    alternativt
  • Fakturanummer

 

Hur ändrar jag min fakturaadress för produkter?

Kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt

  • Befintlig fakturaadress
  • Ny fakturaadress
  • Organisationsnummer/kundnummer

 

Mjukvara och molntjänster

Hur ändrar jag min fakturaadress för mjukvara och molntjänster?

Kontakta kundtjänst via ateasoftware@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt.

  • Befintlig fakturaadress
  • Ny fakturaadress
  • Organisationsnummer/kundnummer
Jag har inte fått min faktura för mjukvara eller molntjänster, kan ni hjälpa mig?

Du kan se dina fakturor om du loggar in i My Atea. Om du inte får svar på din fråga med hjälp av My Atea kan du kontakta kundtjänst via ateasoftware@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt.

  • Ordernummer
Min faktura avseende mjukvara och molntjänster saknar information eller innehåller fel, vad ska jag göra?

Kontakta kundtjänst via ateasoftware@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt.

  • Vilken information som du saknar eller om det är något annat som är fel
  • Ordernummer
    alternativt
  • Fakturanummer

 

Skrivare med serviceavtal

Jag har inte fått min faktura för skrivare med serviceavtal, kan ni hjälpa mig?

Du kan se dina fakturor om du loggar in i My Atea. Om du inte får svar på din fråga med hjälp av My Atea kan du kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt.

  • Ordernummer
Min faktura avseende skrivare med serviceavtal saknar information eller innehåller fel, vad ska jag göra?

Kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt.

  • Vilken information som du saknar eller om det är något annat som är fel
  • Ordernummer
    alternativt
  • Fakturanummer

 

Hur ändrar jag min fakturaadress för skrivare med serviceavtal?

Kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt.

  • Serienummer 
  • Befintlig fakturaadress 
  • Ny fakturaadress 
  • Organisationsnummer/kundnummer