Hoppa till huvudinnehåll

Information till dig

Här kan du som har avtal hos Atea för drift- och managerade tjänster (servicedesk) hitta vanliga frågor och svar.

Gå vidare till frågor gällande

➡️  Beställning och rådgivning

➡️  Felanmälan

Användbara länkar

🔗  Servicedesk som tjänst

My Atea

Förenkla din arbetsvardag och dialog med oss i vår kundportal My Atea. Du kan bl.a. skapa felanmälan och följa aktuell status på ditt ärende.

Beställning och rådgivning

Hur gör jag om jag vill köpa servicedesktjänster?

Om du är en befintlig kund, kontakta din kontaktperson på Atea. Om du är en ny kund följ länken och fyll i formuläret, så kontaktar vi dig för vidare information och nästa steg.

Vad är öppettiderna för Ateas Servicedesk?

Vår servicedesk har öppet dygnet runt 365 dagar om året, men vilken tillgänglighet som gäller för dig som kund beror på vad som har avtalats.

 

Hur kontaktar jag Ateas Servicedesk?

Alla kunder som har avtal med oss får unika kontaktuppgifter av oss. Ta kontakt med din it-supportfunktion eller den som har tecknat avtalet hos er för att ta reda på vad som gäller.

 

Felanmälan

När får jag hjälp med mitt ärende gällande drift- och managerade tjänster?

Lösningstiden för ditt ärende grundas på det avtal som finns mellan dig som kund och Atea. Om du är osäker kan du kontakta den som har teckat avtalet hos er för mer information.

Hur gör jag om jag vill felanmäla mina drift- eller managerade tjänster?

Du kan felanmäla dina drift- eller managerade tjänster till vår servicedesk i My Atea. Om du inte har ett konto i My Atea kan du ansöka om det här: Bli kund hos Atea eShop.  Om det är akut kan du kontakta vår servicedesk via de kontaktuppgifter som din it-supportfunktion eller den som har teckat avtalet hos er ska ha tillgång till. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt.

  • Vad som är felaktigt