Hoppa till huvudinnehåll
Har du någon fråga? Ställ den direkt i chatten här!

Information

Här kan du få råd och rekommendationer om hur du kan gå tillväga för att göra de bästa produktvalen och hur du enklast beställer dina produkter.

Oavsett om du letar efter den senaste mobiltelefonen, en ny laptopväska eller något helt annat, är vi här för att hjälpa dig.  

Gå vidare till

➡️  Beställning och rådgivning

➡️  Skrivare med serviceavtal

Användbara länkar

🔗  Atea tillbehörsguide

🔗  Aktuella kampanjer i eShop

eShop

Hitta över 250 000 it-produkter, licenser, molnlösningar och relaterade tjänster i vår eShop. Du kan t. ex. se lagersaldon och jämföra produkter.

Beställning och rådgivning

Hur beställer jag en produkt från Atea?

Du kan beställa dina produkter i Atea eShop. Logga in på ditt konto för att genomföra beställningen.

Om du inte har ett konto i eShop kan du ansöka om det här: Bli kund hos Atea eShop. Om du inte hittar den produkt du önskar kan du kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig.

Jag behöver hjälp med att hitta rätt produkt, var vänder jag mig?

Du kan hitta produkter i Atea eShop. Om du inte hittar det du söker kan du kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig.

När släpper ni nya modeller av olika produkter?

I samband med att tillverkare släpper sina produkter lägger vi upp dem i Atea eShop.

Vid ytterligare frågor kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig.

Hur ser jag vilka produkter ni har kampanj på?

Du kan se vilka produkter som vi har på kampanj just nu i Atea eShop på vår kampanjsida, Aktuella kampanjer.

 

Jag skulle vilja ha en specifikation för en produkt, kan ni hjälpa mig med det?

Du kan hitta produktspecifikationer i Atea eShop. På varje produktsida finns specifikationen samt att den går att ladda ner som pdf. Om du inte hittar produktspecifikationen i Atea eShop kan du kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig.

Hur hittar jag rätt tillbehör till min produkt?

Testa gärna Atea tillbehörsguide om du söker ett tillbehör till din produkt. Om du inte hittar det du söker kan du kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig.

Kan jag utöka tiden för service och support till min dator i efterhand?

Kontakta kundtjänst via chatt eller kundtjanst@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt.

  • Datorns serienummer 
  • Önskad tid för utökad service och support