Hoppa till huvudinnehåll

Information till dig

Här kan du få råd och rekommendationer om hur du kan gå tillväga för att göra de bästa valen av mjukvara och molntjänster och hur du beställer dem.

Gå vidare till frågor gällande

➡️  Beställning

➡️  Rådgivning

Användbara länkar

🔗  Support kring mjukvara och molntjänster

My Atea

Förenkla din arbetsvardag och dialog med oss i vår kundportal My Atea. Du kan bl.a. skapa felanmälan och följa aktuell status på ditt ärende.

eShop

Hitta över 250 000 it-produkter, licenser, molnlösningar och relaterade tjänster i vår eShop. Du kan t. ex. se lagersaldon och jämföra produkter.

Beställning

Hur beställer jag som ny kund mjukvara och molntjänster från Atea?

Kontakta kundtjänst via ateasoftware@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt. 

  • Vilken mjukvara eller molntjänst du är intresserad av  
  • Organisationsnummer 
Hur gör jag som befintlig kund till Atea för att beställa ny mjukvara eller nya molntjänster?

Du kan göra nya beställningar på mjukvara och molntjänster i Atea eShop om du köpt molntjänster tidigare genom Atea Cloud Portal. Logga in på ditt konto för att genomföra beställningen. Om du inte har ett konto i eShop kan du ansöka om det här: Bli kund hos Atea eShop.  Om du inte hittar den mjukvara eller de molntjänster du önskar kan du kontakta kundtjänst via ateasoftware@atea.se så hjälper vi dig.

Hur gör jag för att utöka existerande avtal med ytterligare molntjänster?

Du kan utöka existerande molntjänster i My Atea om du köpt molntjänster tidigare genom Atea Cloud Portal. Logga in på ditt konto för att genomföra beställningen. Om du inte hittar de molntjänster du önskar kan du kontakta kundtjänst via ateasoftware@atea.se så hjälper vi dig.

 

Rådgivning

Kan jag få rådgivning eller prisuppgifter om mjukvara och molntjänster?

Skapa gärna ett ärende i formuläret för Support kring mjukvara och molntjänster eller kontakta kundtjänst via ateasoftware@atea.se om du behöver rådgivning eller prisuppgifter. Observera att vi lämnar aldrig ut prisuppgifter via telefon.

Jag skulle vilja ha en specifikation för mjukvara eller molntjänster som jag har köpt, kan ni hjälpa med det?

Kontakta kundtjänst via ateasoftware@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt. 

  • Ordernummer
  • Eventuellt ärendenummer 
  • Artikelns benämning 
Vilka licensregler gäller för mjukvara och molntjänster?

Licensreglerna varierar beroende av vilken mjukvara eller molntjänst det gäller. Kontakta kundtjänst via ateasoftware@atea.se så hjälper vi dig.

Kan jag förnya mina avtal för mjukvarulicenser via Atea?

Kontakta kundtjänst via ateasoftware@atea.se så hjälper vi dig. Vänligen ange nedan uppgifter så att vi kan hantera din fråga på ett snabbt och säkert sätt.

  • Tillverkare
  • När befintligt avtal löper ut
  • Eventuellt tidigare ordernummer 

 

Hur får jag teknisk support på min mjukvara eller mina molntjänster?

Vi hänvisar till respektive tillverkare för teknisk support.

Hur kan jag hitta den mjukvara eller den molntjänst som jag söker?

Du kan hitta olika mjukvaror och molntjänster i Atea eShop. Om du inte hittar det du söker kan du kontakta kundtjänst via ateasoftware@atea.se så hjälper vi dig.

Hur kan jag få en sammanställning över köpta mjukvarulicenser och molntjänster?

Du kan hitta dina köpta mjukvarulicenser i My Atea.Om du inte hittar det du söker kan du kontakta kundtjänst via ateasoftware@atea.se så hjälper vi dig.

Kan jag få hjälp med att inventera våra installerade mjukvaror och molntjänster?

Ja, vi erbjuder konsultstöd för att inventera vilka mjukvaror och molntjänster ni har installerade idag. Kontakta kundtjänst via ateasoftware@atea.se så hjälper vi dig.