Försäkringsärende på skoldator

Vi fungerar som ditt dagliga stöd vid frågeställningar kring ditt ärende samt skoldatorns försäkring. Öppet alla helgfria vardagar mellan klockan 8.00 -17.00

My Atea är vår kundportal och finns till för dig

Förenkla din arbetsvardag och dialog med oss i vår kundportal My Atea. Du kan t.ex. se order- och fakturahistorik samt leveransstatus.

Till My Atea

 

Vanliga frågor och svar

Hur hittar jag serienummer på datorn?

Majoriteten av enheter har serienummer under eller baktill.

Hur anmäler jag ett försäkringsärende som avser min skoldator?

Du anmäler ditt försäkringsärende via formuläret under Skola.

När gäller skolförsäkringen?

En försäkringsskada är någon form av fysisk åverkan t.ex. tappskada, fallskada, vatten/fuktskada, stöld eller förlust.

Vart kan jag se mina pågående skolärenden?

Du kan se dina pågående ärenden på case.atea.se

Kan jag få support på mjukvaran på min skoldator?

Support på mjukvara kan endast hanteras om detta avtalats.

 

Nedan skapar du ärende kopplat till försäkring på skoldator


Försäkringsformulär Skoldator

Felanmälan görs via formuläret nedan, ifall datorn som anmäls är försäkrad.

Viktig information till dig som felanmäler iPad eller iPhone. Om du har uppdaterat till iOS7 eller senare kommer du behöva avaktivera funktionen "Hitta min iPad/iPhone". Avaktiveringen behöver göras för att Atea Garantiservice ska kunna byta ut din enhet. Om detta inte är gjort kommer enheten gå i retur till dig utan åtgärd med en hanteringskostnad.

Läs mer på denna PDF för mer information samt info om hur du går tillväga med avaktiveringen

Välj tillverkare

Finns det redan ett pågående ärende på datorn, dvs är den redan inlämnad för reparation?

Skadeanmälan

Viktigt: Tyvärr kan vi ej behandla "kvitto av polisanmälan" i försäkringsanmälningar. Vi ber er därför alltid att bifoga Polisrapport "Underrättelse till Målsägande"

Förvarades datorn i datorväska vid skadans uppkomst?

Startar datorn?

Ange vilka synliga skador som finns på datorn:?

Beskriv så detaljerat det går hur skadan uppkommit (vad som hände och hur)

Vänligen bifoga kopia på polisrapport

Du försökte ladda upp:

Tyvärr så stödjer vi inte den filtypen. Försök gärna igen med en annan filtyp. De vi stödjer är:
jpg, jpeg, png, bmp, pdf, Word, Excel.

  • Ta bort fil

Kontaktinformation

Returadress för datorn om annan är kontaktperson på skolan

Härmed intygas att ovan lämnade uppgifter stämmer med verkliga förhållanden samt att ersättning ur annan försäkring ej kommer att erhållas.

Vill du ha en kopia på formuläret till din e-post?