Hoppa till huvudinnehåll
ALLT VIKTIGT PÅ EN OCH SAMMA PLATS

Smidig självservice när det passar dig. 

Välj ditt nästa steg

Beställningar, leveranser, produktrådgivning

Beställningar och produktrådgivning

 

Felanmäl hårdvara

Mjukvara och licenser

Mjukvara, molntjänster och tillhörande support

 

Konsulthjälp
Kontakta närmaste Atea kontor

Skoldator Försäkring

Försäkringar

 

Felanmäl drift- eller molntjänster

Förbrukningsbeställning till skrivare

Förbrukningsbeställning Skrivare

Vanliga frågor och svar

Produkt/leveransfrågor

 

Hur loggar jag in på eShop?

För att logga in på vår eShop så behöver man ett användarkonto. Saknar du ett användarkonto ansök via eShop under "Ny kund".

Hur gör jag en beställning?

Du som redan är kund till oss och har ett inlogg till eShop, loggar bara in och genomför din beställning. Du som inte är kund hos oss sedan tidigare behöver ansöka om ett inlogg alternativt handla i vår öppna eShop med kreditkort.

Kan jag ändra/komplettera min order?

Möjligheterna att ändra eller komplettera en order beror på var i processen din order befinner sig. Kontakta Kundtjänst.

Hur ser jag vilka produkter ni har kampanjer på?

I eShop under produkttips, ser du alla aktuella kampanjer.

Hur vet jag vilken produkt jag ska välja?

Vi har flera smarta funktioner i vår eShop såsom tillbehörsguiden, produkttips samt en avancerad filtreringsfunktion där man kan filtrera på de krav som produkten ska uppfylla.

Hur hittar jag rätt tillbehör till min produkt?

Se vår tillbehörsguide i eShop som tipsar om de tillbehör som passar en specifik produkt.

Hur lång är leveranstiden?

Gör du din order innan kl. 15:00 och produkten finns i lager så levereras den dagen efter (avvikelser kan förekomma som t.ex. produkter med tjänster eller samleverans). I de fall en vara inte finns i lager är det i regel ca 2 veckors leveranstid.

Notera att Atea enbart gör affärer med företag/organisationer och säljer inte till privatpersoner/konsumenter, eller enskilda firmor.

Utleveranser till våra kunder sker vardagar mellan 8-17 via företagspaket och går som regel till respektive företags / organisations godsmottagning.

Vilka betalningsvillkor har jag i eShop?

Du hittar våra allmänna villkor och mycket mer på denna länk.

 

Fakturafrågor

 

Jag behöver en kopia på min faktura

Du kan enkelt se både order- och fakturahistorik i vår kundportal My Atea.

Min faktura stämmer inte

Kontakta handläggaren som står angiven på din faktura.

När får jag min faktura?

Fakturan ställs ut i samband med leverans.

Jag har fått en räntefaktura vad avser den?

Kontakta vår ekonomiavdelning på kundreskontra@atea.se

Jag har en fråga om en betalningspåminnelse

Kontakta vår ekonomiavdelning på kundreskontra@atea.se