Vill du arbeta i en dynamisk och framåtlutad miljö där du får möjlighet att utveckla och optimera inköpsprocesser? Vi söker en engagerad och affärsdriven inköpare med fokus på Cisco Services & Software. Här får du chansen att arbeta i en spännande bransch där det innovativa tempot är högt och bidra till att säkerställa effektiva och lönsamma inköp.
Din roll
Vi kallar rollen Business Support och du kommer vara en nyckelspelare när det gäller inköp av Cisco Services & Software. Du kommer supporta affären med offertunderlag och olika rapporter och fungera som Contract Asset Manager för några av våra kunder. Du samarbetar nära säljspecialister andra i vår Cisco-affär och bygger starka relationer med både säljare, partners och kunder. Rollen ligger under Atea Technical Services, som är en del av affärsområdet Atea Software Cloud & Services.
Dina huvudsakliga uppgifter i rollen som Business Support
- Utarbeta offerter och prisförslag för våra säljare och kollegor på inom Cisco support och mjukvara.
- Anskaffa support genom Ciscos system.
- Säkerställa att inköpsunderlag är korrekta och att informationen registreras korrekt i våra interna system.
- Assistera med att ta fram olika rapporter för våra säljare inom olika uppdrag.
- Fungera som Contract Asset Manager för vissa av våra kunder.
- Hantera leverantörsfakturor på en grundläggande nivå.
- Hantera och analysera inköpsdata för att optimera affären.
Vem är du?
För att få bästa förutsättningar i rollen så besitter du flera av dessa egenskaper och kunskaper
- Strukturerad och noggrann.
- Stresstålig, då arbetet snabbt kan växla i uppgift och arbetsbelastning.
- Van att arbeta med Excel som arbetsverktyg.
- Du har god analytisk förmåga och ett affärsmässigt mindset.
- Du är noggrann och lämnar inte saken åt slumpen.
- Du har förmåga att arbeta både självständigt och i team.
- Du är kommunikativ och relationsskapande med god samarbetsförmåga.
- Prestigelös och ödmjuk, med en vilja att lära sig och dela kunskap.
- Du är flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Om Atea
Visste du att Atea är den ledande leverantören av IT-infrastruktur i Norden och Baltikum? I Sverige är vi runt 2700 medarbetare fördelade på 35 kontor runt om i hela landet. Vår styrka ligger i vår kombination av lokal närvaro, vårt omfattande och heltäckande erbjudande samt alla våra specialister. Tillsammans med våra kunder och partners bygger vi Sverige med IT och förbättra vardagen för skolbarn, lärare, äldre, sjukvård och näringslivet. Hos oss får du vara en del av världens mest hållbara IT-servicebolag, där vi är med och påskyndar omställningen mot en mer hållbar IT-värld.
På Atea blir du en del av en vardag och en kultur som präglas av framåtanda, laganda och humor. Vi har en vision om att vara "The Place to Be" – en plats där alla växer och trivs, med kollegor som bryr sig om dig, om kunderna och om samhället.
Har vi väckt ditt intresse?
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Stefan Claesson, Head of Customer Success & Technical Services, via stefan.claesson@atea.se. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum, ansök därmed redan idag!
Som en kvalitativ del i vår rekryteringsprocess genomgår slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om dig som vår framtida medarbetare.
Atea vill vara The Place To Be, den självklara platsen, för alla människor då vi värdesätter och jobbar aktivt med mångfald och inkludering.
Vi hoppas på att få se din ansökan!