Våra kunders framgång är vår passion – och nu söker vi dig som delar vår passion för att hjälpa dem få maximal nytta av sina investeringar. Som Customer Success Manager får du en central roll i att bygga starka kundrelationer, säkerställa värdeskapande och guida våra kunder genom förändring och utveckling. Hos oss får du möjligheten att växa både professionellt och personligt i en dynamisk miljö där vi ständigt utvecklas – och vi vill ha med dig på resan!
Din roll
Som Customer Success Manager hos oss spelar du en nyckelroll i att stärka och utveckla våra kundrelationer. Vi har under flera år byggt upp en gedigen kompetens och vunnit prestigefyllda priser – ett kvitto på att vi levererar verkligt affärsvärde. Din uppgift blir att vidareutveckla och fördjupa samarbetet med våra kunder genom att säkerställa att de får maximalt värde från sina investeringar i våra lösningar. För att lyckas arbetar du nära kundteam och specialister inom olika områden. Rollen är både utmanande och utvecklande, där varje dag innebär nya möjligheter att skapa framgång tillsammans med kollegor och de företag vi stödjer.
Dina huvudsakliga uppgifter som Customer Success Manager
I denna roll arbetar du proaktivt med våra kunder för att förstå deras affärsbehov och säkerställa att våra lösningar skapar konkret värde och en fantastisk kundupplevelse genom att skapa och driva framgångsplaner tillsammans med kunden. Du fungerar som en strategisk partner och Trusted Advisor, där du genom rådgivning och datadrivna insikter vägleder kunderna genom livscykeln.
Du kommer att
- Kommunicera värde genom hela kundresan och säkerställa att kunderna ser funktionalitetens fulla potential.
- Bygga starka och långsiktiga kundrelationer genom proaktiv uppföljning och strategiska QSR:er (Quarterly Success Reviews).
- Samarbeta nära interna team inom sälj, teknik och support för att öka adoption och kundnöjdhet.
- Identifiera möjligheter för merförsäljning genom ett datadrivet och behovsbaserat arbetssätt.
- Optimera och utveckla Customer Success-strategier baserade på best practices och marknadsinsikter.
Vem är du?
- Du har en god förståelse för teknik och hur den kan skapa affärsvärde, särskilt inom Cisco, Microsoft och andra strategiska partners till Atea.
- Du är en relationsbyggare med förmåga att kommunicera och samarbeta med både tekniska och affärsmässiga beslutsfattare.
- Du brinner för att skapa resultat! Med din analytiska förmåga kan du både identifiera möjligheter och lösa utmaningar för att stärka kundrelationer.
- Du är självgående, strukturerad och har en vilja att ständigt förbättra processer och kundupplevelser.
- Meriterande är om du har erfarenhet av Customer Success, konsultation eller strategiskt kundarbete, gärna inom IT-infrastruktur och molnlösningar.
- Du har goda kunskapar i svenska och engelska, flytande i både tal och skrift.
Om Atea
Visste du att Atea är den ledande leverantören av IT-infrastruktur i Norden och Baltikum? I Sverige är vi runt 2700 medarbetare fördelade på 35 kontor runt om i hela landet. Vår styrka ligger i vår kombination av lokal närvaro, vårt omfattande och heltäckande erbjudande samt alla våra specialister. Tillsammans med våra kunder och partners bygger vi Sverige med IT och förbättra vardagen för skolbarn, lärare, äldre, sjukvård och näringslivet. Hos oss får du vara en del av världens mest hållbara IT-servicebolag, där vi är med och påskyndar omställningen mot en mer hållbar IT-värld.
På Atea blir du en del av en vardag och en kultur som präglas av framåtanda, laganda och humor. Vi har en vision om att vara "The Place to Be" – en plats där alla växer och trivs, med kollegor som bryr sig om dig, om kunderna och om samhället.
Har vi väckt ditt intresse?
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Stefan Claesson, Head of Customer Success & Technical Services, via stefan.claesson@atea.se. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum, ansök därmed redan idag!
Som en kvalitativ del i vår rekryteringsprocess genomgår slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om dig som vår framtida medarbetare.
Atea vill vara The Place To Be, den självklara platsen, för alla människor då vi värdesätter och jobbar aktivt med mångfald och inkludering.
Vi hoppas på att få se din ansökan!