Customer Experience Manager

Stockholm
2024-08-18

Ta chansen att bli vår Customer Experience Manager och ansvara för den digitala kundupplevelsen vid köp av mjukvara och molntjänster på Atea. I denna nya och spännande roll hos oss får du en unik möjlighet att skapa en modern och enastående kundupplevelse som överträffar förväntningarna. Du blir en nyckelperson för en milstolpe i vår historia och en avgörande faktor för vår framgång. Var med och gör denna digitala förändringsresa möjlig tillsammans med oss! 
 

Din roll i laget

I rollen som Customer Experience Manager blir du ansvarig för att bygga, genomföra och leda strategin för en modern och kvalitetssäkrad kundupplevelse vid digitala köp av mjukvara och molntjänster på Atea, i våra etablerade plattformar som atea.se, eShop och My Atea.  Du kommer att övervaka hela kundresan, optimera varje steg och inkludera kundbehoven för att överträffa förväntningarna. Du ser till att rätt produkter och tjänster finns tillgängliga och att avtalssortimentet är uppdaterat. Dessutom ansvarar du för marknadsföring och kampanjer. Du kommer såklart samarbeta med team inom utveckling, försäljning och marknadsföring för att vi tillsammans ska nå framgång. Resor kan förekomma i tjänsten. 

Du kommer att tillhöra Atea Software Cloud & Services (SCS) som är en nationell affärsenhet med 180 specialister inom försäljning, cloud-transformation, SAM-konsultation, Software Center, Technical Service, Customer Success. Vi växer snabbt och ser till att ligga i framkant. Vår vision är att erbjuda det enklaste sättet att skaffa, hantera och optimera mjukvara, molntjänster och serviceavtal, och vi hjälper kunderna under hela livscykeln för att maximera deras investeringar. Vi är verksamma över hela Sverige, med de flesta av våra kollegor utgår ifrån Stockholm.   

Din närmsta chef i rollen kommer vara Charlotte Johansson, Chef Erbjudande SCS. "Som ledare är jag coachande och drivs av att se människor utvecklas och bli självgående. Jag är en person med positiv livssyn, och tror starkt på att glädje på jobbet kan göra storverk. Jag tror att det bygger starka team och skapar en arbetsmiljö där alla trivs och presterar sitt bästa. Jag hoppas verkligen att du vill vara med på denna resa!"  

Vad vi söker hos dig

För rollen som Customer Experience Manager på Atea är det viktigt att du trivs med att leda projekt och ha många kontaktytor. Du är därmed kommunikativ och har lätt för att bygga goda relationer och goda samarbeten. Du tar ansvar, strukturerar och driver ditt arbete framåt med kreativitet och fokus på förändring och förbättring, framförallt utifrån ett kundperspektiv. Du förblir motiverad och effektiv samt ger dig inte förrän projekt är avslutade och resultat är uppnådda.

Som Customer Experience Manager på Atea ser vi att du har med dig:

  • Flertalet års erfarenhet av försäljning inom mjukvara och molntjänster, som har gett dig god förståelse av de olika försäljningssätt det sker på
  • Erfarenhet och förmåga att leda större projekt
  • Mycket god kundförståelse
  • Obegränsade språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande: 

  • Erfarenhet av digital försäljning och god förståelse för kunders digitala köpupplevelse
  • Erfarenhet av att ta fram produktsortiment, erbjudandepaketeringar etc.
  • Tidigare arbete med partners och deras produkter såsom Microsoft, AWS, Adobe
  • Förståelse för affärsstödjande marknadsföring B2B

Vårt löfte till dig

Hos oss får du vara med att bidra till ett smartare, effektivare och mer hållbart samhälle. Med fokus på utveckling, laganda och personligt ansvarstagande ser vi till att göra skillnad. Vi uppmuntrar och stöttar varandra, och tar vara på våra individuella förmågor, perspektiv och erfarenheter. Det är därför du är viktig för oss. För att du är du, för att du är nyfiken och för att du vill växa professionellt – och som människa. Tillsammans skapar vi laget som bygger Sverige med it.

Har vi lyckats väcka ditt intresse?

På grund av sommaren och semestertider kan återkoppling på din ansökan dröja längre än vanligt. Men självklart kommer vi att återkomma till dig strax efter mitten av augusti när annonseringsperioden är över. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta Charlotte Johansson, Chef Erbjudande SCS, via charlotte.johansson@atea.se.

Som en kvalitativ del i vår rekryteringsprocess genomgår slutkandidater bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om dig som vår framtida medarbetare. 

Atea vill vara The Place To Be, den självklara platsen, för alla människor då vi värdesätter och jobbar aktivt med mångfald och inkludering. 

Vi hoppas på att få se din ansökan! 
 

Den här rekryteringsprocessen hanteras av oss på Atea och vi undanber oss därför alla samtal och eventuella förslag från rekryterings- och bemanningsföretag.

 

Stolta


Följ oss i sociala medier
LinkedIn Facebook Instagram Twitter YouTube

Stockholm
2024-08-18